Online booking | Nyheder | Ring på 44 44 11 15

Ultralydsscanning

Ultralydsscanning er i dag en integreret del af den kliniske undersøgelse indenfor reumatologi og idrætsmedicin. Med en scanner kan fysioterapeuten danne sig et detaljeret billede af muskler, sener, ligamenter, slimsække og knogler, så detaljeret at man meget specifikt kan bedømme vævets tilstand og på den måde endnu mere specifikt tilrettelægge det videre behandlingsforløb.

Har du eksempelvis et af nedenstående lidelser eller skader:

• Nattesmerter i led og muskler
  • Smerter i over 3 måneder i led og muskler
  • Hælspore smerter
  • Achillessene smerter
  • Knæ smerter
  • Skulder smerter
  • Albue smerter
  • Hoftesmerter
  • Hånd smerter
  • Akutte smerter i led og muskler

Derudover bruger vi ultralydsscanning til at vurdere effekten af det behandlingsforløb patienten er i gang med. Scanning er et objektivt måleredskab, der meget præcist kan afgøre om en vævsskade eksempelvis heler som den skal, om en hævelse reduceres som ventet – eller om en muskel kan aktiveres som den skal.

Endelig kan en scanning også hjælpe os med at afgøre om en patient skal henvises til anden behandling (f.eks. medicinsk eller kirurgisk).

Fysioterapeut Christina Peick og Christina Pultz er begge uddannet i ultralydsscanning.

Pris

Tillægsydelse for ultralydsscanning: 499 kr. samt konsultation på første gangs undersøgelse og behandling på 600 kr. (60 min. varighed)

I alt: 1099 kr.

FysioDanmark Bagsværd